Inbound Módszer

Kápráztasd el az ügyfeleid, ne traktáld őket hírdetésekkel

Inbound módszer

Mi az Inbound Marketing ?

Egy módszer, mellyel magadhoz vonzod a potenciális ügyfeleket anélkül, hogy küzdenél a figyelmükért.

Az Inbound Marketing alapja a Buyer Persona

A Buyer Persona fejlesztése során választ kapsz az olyan fontos kérdésekre, mint hogy:

  • Mivel foglalkozik az ideális ügyfeled/vevőd?
  • Mi a beosztása?
  • Milyen iparágon belül működik a cég, ahol dolgozik?
  • Mik a céljai?
  • Mi foglalkoztatja leginkább?
  • Honnan szerzi az információit a munkájához?
  • Milyen kommunikációs csatornákon aktív?

Minden marketing kommunikációd alapja ez a félig kitalált, félig kutatáson alapuló adatokra épített, megszemélyesített karakter kell legyen. Neki írsz, neki készíted a weboldalad, őt látod el információkkal, az ő problémájára nyújtasz megoldást.

Idegenekből látogatók
Tartalmak a vásárlói döntés folyamata alapján

A Vásárló útja

A megfelelő tartalom a megfelelő helyen és a megfelelő időben.

A marketing félig művészet, félig tudomány. Másra kíváncsi az, akiben most tudatosult egy probléma, mint az, aki a megfontolás szakaszában tart vagy már közvetlenül döntés előtt áll. Ha tartalmat publikálsz, vedd figyelembe, hogy a leendő ügyfeled hol tart a döntéshez vezető úton. Ne magaddal és a cégeddel traktáld őt, hanem tanítsd meg, hogy miként oldhatja meg az őt foglalkoztató problémát. Ezt megteheted a weboldaladon, a céges blogodon, emailben, és a közösségi média felületeiden.

A Tartalmak Promótálása

A megfelelő promóciós technikákkal pont akkor, azt és azon a helyen teszed közzé a tartalmaid amikor, amit és ahol azt a célközönséged keresi. A legfontosabb célod az, hogy te jelenj meg a keresők első oldalán és azonnal kiderüljön, hogy tudod a megoldást a leendő ügyfeled/vevőd problémájára.

A keresőoptimalizálás, a jó közösségi média profilok és posztok, valamint az eredmények mérése mind ezt a célt szolgálják.

Tartalmak promótálása
Konverzió optimalizálás

KONVERZIÓ OPTIMALIZÁLÁS

Mi a konverzió?

Konverzió az az esemény, amikor a látogató eléri az általunk kitűzött célt. A látogató ügyféllé vagy lehetséges ügyféllé konvertál, azaz átalakul.

Konverziónak számít a hírlevél feliratkozás, blog feliratkozás, egy tartalom letöltése, egy megosztás, az ajánlatkérés és persze a vásárlás.

Hogyan optimalizálhatjuk ezeket a folyamatokat?

  • Analitikával
  • Kattintási hőtérképek, egérmozgást követő eszközök kielemzésével
  • A/B tesztekkel
  • Kérdőívekkel

Tudj meg többet és kérj egy ingyenes konzultációt

A Négy Fő Inbound Marketing Lépés

Bevonzás

1. Bevonzás

Nem akármilyen látogatókat szeretnénk a weboldalunkra, hanem a megfelelő látogatókat. Azokat az embereket, akik közül a legvalószínűbb, hogy elégedett ügyfelek/vásárlók kerülnek ki. Kik a “megfelelő” emberek? Őket nevezzük Buyer Personának. Ők személyesítik meg az ideális ügyfeleket. Ők azok, akikre az egész üzleted épül. Nekik kommunikálsz. Őket kel lenyűgöznöd. Az ő szemükben kell az iparágad szakértőjévé válnod. Bízniuk kell a cégedben. Minden kétségüket ki kell zárnod.

Hogyan éred el mindezeket?

Céges Blog. A legjobb online marketing stratégia ezzel kezdődik. Egyszerűen a blogbejegyzés a legjobb módszer, hogy látogatókat vonzz a weboldaladra. Itt tudsz számukra hasznos tartalmakat publikálni.

SEO. A leendő ügyfeleid azzal kezdik a vásárlási folyamatot, hogy az internetes keresőkön keresztül próbálják megtalálni az őket érdeklő információkat. Elengedhetetlen. hogy téged találjanak meg.

Weboldal, landing oldalak. A weboldalad a digitális kirakatod. Szóval itt a legjobb formádat kell mutatnod. Mindig a Buyer Personára kell optimalizálnunk az oldalakat, semmi nem lehet öncélú.

Közösségi Média. A közösségi publikáció fogja biztosítani számodra, hogy lássák a tartalmaid és itt tudsz egy emberi arcot mutatni a márkádról.

2. ÁTALAKÍTÁS

Ha elérted, hogy a megfelelő emberek a weboldaladra jöjjenek, a következő lépés az lesz, LEADEKKÉ alakítod őket az elérhetőségeik elkérésével. Legalább az email címüket kell elkérned. Az elérhetőségek lesznek a legértékesebb információk az online marketingben. Ahhoz, hogy megadják, adnod kell valami értéket cserébe. A “fizetség” lehet egy további hasznos tartalom: egy e-könyv, egy tanulmány, hasznos tanácsok, vagy bármi ami érdekes a buyer personád számára.

 

A legfontosabb eszközeid az átalakítási folyamathoz:

Átalakítás

Formok. Ahhoz, hogy megadhassák az adataikat, kell egy kitöltendő űrlap. Ezt úgy kell kialakítani, hogy a lehető legjobban könnyítse meg a kitöltést.

Calls-to-Action. Azaz: Felhívások. Ezek linkként működő gombok , amik cselekvésre késztetik a látogatódat. Pl.: Töltsd le ezt a Tanulmányt, vagy Kérj Időpontot. Ha nincs elég CTA gomb a weboldaladon, nem fogod megszerezni az elérhetőségeket.

Landing Oldalak. Amikor a látogatód rákattint a CTA gombra, egy “landing oldalra” kell érkezzen. Itt találja a kitöltendő űrlapot és innen tölti le az őt érdeklő tartalmat. A design-nak ezt az egy akciót kell maximálisan kiszolgálnia, semmi nem vonhatja el a látogató figyelmét.

Adatok. Először is, meg kell felelned az adatvédelmi és adatkezelési irányelveknek, azaz igényelned kell egy adatvédelmi nyílvántartási számot. Másodszor pedig be kell vezetned egy szoftvert, ami segítségével az adatokat rendszerezed mielőtt használnád azokat.

Lezárás

3. LEZÁRÁS

Jó úton haladsz. Megvan egy csomó potenciális ügyfeled elérhetősége. Az értékesítőiden a sor, hogy tényleges ügyféllé/vevővé alakítsa őket. Ezért lenne helyesebb a marketinget SMARKETING-nek nevezni, ahol az “S” betű az értékesítést (SALES) jelöli. Ugyanis a két folyamatot tilos szétválasztani egymástól. A marketinges csapatnak és az értékesítési csapatnak a legszorosabban kell együttműködniük.

A következő elemek segíthetnek ebben:

CRM. Azaz Ügyfélkapcsolat-Kezelő Rendszer. Itt tartasz nyilván minden ügyfél-adatot. Ezt látja a marketinges kollégád és az értékesítőd is. Ez biztosítja számotokra, hogy a legjobbkor és a legjobb csatornákon keresztül lépjetek kapcsolatba az ügyfelekkel.

Email. Mit csinálsz, ha a látogatód rákattint a CTA gombra, letölt egy tanulmányt, de még nem áll készen a vásárlásra? Emailben küldesz neki további fontos információkat és tartalmakat, melyek tovább növelik a cégedbe vetett bizalmukat.

Marketing Automatizálás. Itt kezdődik a profi liga. Egy jó marketing automatizációs szoftver integrál minden online marketing tevékenységet: a blogot, a keresőoptimalizálást, a weboldal-kezelést, a landing oldalak kezelését, az analitikát, a közösségi profilokat és az email-kezelést is. 

4. ELKÁPRÁZTATÁS

Az Inbound Marketing Módszer arról szól, hogy figyelemre méltó tartalmakkal látod el a felhasználókat. Nem csak a látogatókat, hanem a meglévő ügyfeleket is. Róluk sem feledkezhetsz meg, ha már egyszer pénzt költöttek nálad. Azon túl, hogy folyamatos vevőkké válhatnak, ők lesznek az egyik leghatásosabb marketing kommunikációs csatornád: AJÁNLÓK. Azt a céget fogják ajánlani, amelyik kizárólag pozitív benyomást tett rájuk.

Eszközök, melyekkel elkápráztathatod az ügyfeleid/vevőid:

Elkötelezés

Felmérések. A legjobb módszer, hogy megtudd mit szeretne a felhasználó, hogy megkérdezed tőle. Így érezni fogja, hogy fontos számodra, és nem utolsó sorban a véleményére alapozva fejlesztheted a terméked/szolgáltatásod.

Megkülönböztetett tartalmak. További hasznos tartalommal láthatod el őket, de az nyilvánvaló, hogy ezek mások lesznek, mint azok, melyeket az ügyféllé válás során kapott.

Közösségi kapcsolatok. Szervezz eseményeket, válaszolj a kérdésekre és hozzászólásokra. A negatívakra is. Ossz meg további hasznos tartalmakat.

Blog

Kérj ingyenes konzultációt és nézzük meg hogyan tudok segíteni