Így építsd fel az Ingatlanirodád marketing stratégiáját

Íme néhány hasznos ötlet, hogy növelni tudd az Ingatlanirodád forgalmát – Ingatlaniroda marketing

Az ingatlanpiac megállíthatatlanul nő és egyre kiélezettebb a verseny a szereplők között. Az alábbi tanácsokkal szeretnék segíteni az ingatlanirodák tulajdonosainak és marketingeseinek, hogy versenyben maradhassanak a legjobbakkal szemben a digitális korban.

Ingatlan marketing

I. STRATÉGIA

  1. Specializálódj!

    Hacsak nem a tied valamelyik országos, vagy nemzetközi hálózat, akkor gyakorlatilag esélyed sincs, ha nem nyújtasz valamilyen speciális szolgáltatást. Mire koncentrálj? Akár egy kerületre. Maximum kettőre. Vagy pár környékbeli településre. Így ezeket maximálisan kiismerheted és te lehetsz a legprofibb. Vagy bizonyos típusú vevőkre és eladókra: pl. nyugdíjasokra, kisgyermekes családokra, kutyásokra, egyetemistákra stb. Nekik mind speciális igényeik és elvárásaik vannak az ingatlanokkal kapcsolatban. Térképezd fel egy szűk csoport minden igényét, majd találd meg a legjobb ajánlatokat és megoldásokat számukra. A kommunikációd is sokkal sikeresebb lesz, ha tudod, hogy kinek szól. Nem szólhatsz mindenkihez, dollár milliárdok nélkül.

  2. Üzleti terv

    Az, hogy legyen kidolgozott üzleti terved, az alap. A matekban minden vállalkozónak erősnek kell lennie, ha nem akar gyorsan csődbe menni. Viszont pont ugyanennyire fontos az együtt kezelt marketing- és értékesítési stratégia. Ez a vállalkozásod gerince. E nélkül is csak idő kérdése a bezárás. Mivel 2016-ot írunk, a fő értékesítési és kommunikációs csatornáid az interneten találhatók, (amit ráadásul a felhasználók majd 80 %-a mobilról használ) így rendelkezned kell részletesen kidolgozott online marketing stratégiával és protokollal, amit minden közvetítőd ismer és használ.
    Figyelem: Az online marketig stratégia nem egyenlő a weboldallal!

Inbound Marketing Ingatlanirodáknak

Inbound Marketing Stratégia Ingatlanirodáknak

II. WEBOLDAL

A weboldalad az alapja minden online marketing erőfeszítésednek. A Google egyik tanulmánya szerint az ingatlan vásárlók több, mint 80%-a interneten informálódik és választ megnézendő célpontokat. Mi különbözteti meg a jó weboldalt attól amelyik nem ér semmit? A látogatók mennyisége és az, hogy közülük hányból lesz ügyfél. Egy trendi, fancy, weboldal pont annyit ér, mint a névjegykártyád, vagy még annyit sem, ha csak az látogatja, akit te személyesen megkérsz rá. Felesleges rá költeni százezreket.
Egy weboldal pedig akkor fog neked eredményeket produkálni, ha egy profi online marketing szakértő, vagy netán egy szakértő csapat tervezte. Egy webfejlesztő cég nem online marketing szakértőkből áll, akik a következő hónapjaikat a te iparágad és a céged megismerésével fogják tölteni, hanem programozókból. Ők el fogják készíteni az oldalt a tervek alapján. Egy ingatlanról is először tervek készülnek, a generálkivitelező, csak sokkal később kerül a képbe. Szóval először egy olyan céget keress, akik online marketing stratégiával foglalkoznak. Az alábbiakban felsorolom azokat a tényezőket, melyek egy weboldalt sikeressé tehetnek.

  1. WordPress alapú weboldal.

    Ennek kifejtése nemhogy egy külön cikket, hanem egy külön könyvet is megérne, de megpróbálom pár mondatban kifejteni, hogy mi a wordpress, és miért erre a rendszerre kell építened a honlapod:
    A wordpress egy nyílt forráskódú  tartalomkezelő rendszer, számtalan funkciót magába foglaló, modulárisan felépített publikációs platform. Ez a világ egyik legmodernebb és legelterjedtebb fejlesztői keretrendszere, amiben a legjobb honlapok jó része készül. Folyamatosan fejlesztik, mindig frissítik, így sosem avul el. Ha megunod a design-ját, 50-75 dollárért vehetsz hozzá egy másikat, amit a legjobb designerek terveztek, ezért mindig trendi marad az arculatod. Rengeteg kiegészítő alkalmazás érhető el hozzá, szinte minden további fejlesztés megoldható további modulok hozzáépítésével. Olyan, mint egy óriási legó, amiből bármit felépíthetsz. Mindig megfelel a világ weboldalakkal szemben támasztott követelményeinek.Magyarul, a wordpress oldal és a hozzá kapcsolódó blog képezi a teljes online marketinged alapját.

  2. Keresőoptimalizálás

    A Google lesz az online marketingben az egyik legjobb barátod és szövetségesed, vagy pont a legnagyobb ellenséged, de mindenképpen megkerülhetetlen. A világ legjobb fejlesztői azon dolgoznak, hogy a keresőóriás a legrelevánsabb találatokat adja ki a beírt kulcsszavakra. Az e célra fejlesztett algoritmusok folyamatosan változnak, alkalmazkodnak és egyre „intelligensebbek”. Szóval a keresőoptimalizálás elkerülhetetlen. Ez 3 fő részből áll: van egy technikai és egy tartalmi része, valamint az is számít, hogy hány és milyen minőségű külső link mutat az oldaladra.
    Ezek beállítása nem egy időben meghatározható folyamat, hanem folyamatos munka, amit majd neked és a kollegáidnak is jól kell csinálnotok. A külsős csapat maximum megmutatja hogyan kell csinálni. Ha megfelelő platformra épül a weboldalad (WordPress), akkor használhatsz olyan alkalmazást (Plugin) ami, minden egyes beírt szöveget elemez keresőoptimalizálás szempontjából és javaslatokat tesz arra, hogy mit és hogyan javíts ki. Kb. úgy működik, mint a helyesírás ellenőrzés a telefonodon és a word-ben.

  3. Responsive, mobilbarát oldal.

    Ma már elengedhetetlen, hogy az oldal tökéletesen használható legyen mobiltelefonról és tabletről is. Ha netán a tied még a mobilkorszak előtt készült, akkor sürgősen cseréld le. Már így is rengeteg pénzt veszítettél miatta. Sokkal többet, mint amennyibe egy stratégia+korszerű weboldal kerülni fog.

  4. WordPress blog

    A blog alapból része a wordpress rendszernek, tehát a technikai kivitelezése adott. A jelentősége pedig felbecsülhetetlen a marketinged szempontjából. Egyáltalán nem erős azt mondanom, hogy egy jó blog nélkül hiába próbálkozol új ügyfeleket nagy számban bevonzani. Ennek okai alapvetően két csoportba tartoznak. Egyrészt a Google a folyamatosan frissülő és változó tartalmakat részesíti előnyben a találatok közül. Magyarul a blogokat. Tehát, ha írsz egy bejegyzést arról, hogy -Mi a 10 legfontosabb dolog, amit lakásvásárlás előtt kötelező átgondolni? – címmel, és ezt az „ingatlanközvetítő 3. kerület” kulcsszóra optimalizálod, akkor szinte biztos, hogy ez a cikk előrébb kerül a találati listában minden más weboldalnál erre a kulcsszóra. Kb. egy napos energia ráfordítással rengeteg olyan látogató érkezik a blogodra, akik kimondottan 3. kerületi ingatlanközvetítőt keresnek. És itt jutottunk el az igazi jelentőségéhez. A potenciális ügyfeled eldöntötte, hogy házat vesz a 3. kerületben…azt is eldöntötte, hogy megbíz egy közvetítőt, mert nagyon elfoglalt mostanában, de több információval nem rendelkezik a témában. Így, mint szinte mindenki, nekiáll böngészni a neten. Mit talál? Hát egy számára nagyon hasznos cikket, amiben olyan dolgokra is felhívták a figyelmét, amire nem is gondolt azelőtt. Nagyon hálás, hogy rátalált, mert sok felesleges körtől menekült így meg. A bejegyzést olvasva egyből egyértelmű számára, hogy egy 3. kerületi ingatlanközvetítő honlapján tartózkodik éppen. A cikk végén lát egy űrlapot, melynek kitöltésével jelentkezhet egy ingyenes konzultációra egy kellemes kávé mellett… Melyik a hatásosabb: Hasznos információkkal ellátni az arra éhes potenciális érdeklődőket, ezzel bizonyítva szakértelmedet, megalapozva a bizalmat, vagy drága pénzért, kicsi eredménnyel hirdetni azt, hogy mitől vagy te a tuti?
    Hát ezért kötelező a blog. Most biztos azt gondolod, hogy ok, de én nem tudok írni, vagy mikor szakítsak erre időt… Teljesen kézenfekvő gondolatok. Megoldás azonban mindenre van: megbízol egy erre szakosodott, tartalommarketinggel foglalkozó céget. Szinte minden pénzt megér, mert több új ügyfelet hoz, mint amennyit el tudsz képzelni. Persze csak akkor, ha minden cikk szorosan illeszkedik az online marketing tervedbe, és az egész folyamatot egy szakértő felügyeli.Tartalommarketing ingatlaniroda

  5.  Letölthető tartalmak

    Az internetet leginkább információ szerzésre használjuk. Nincs ezzel másképp a te potenciális ügyfeled sem. A kérdés csupán az, hogy milyen a megfelelő információ, hogyan érdemes tálalni, mikor és hol? Más információkat keres az, akiben éppen most tudatosult egy “probléma”, például az, hogy el kell adnia a lakását és venni kell egy kisebbet és mást az, aki a MEGFONTOLÁS szakaszban jár. Ő éppen a legjobb megoldást keresi. Olyan kérdések foglalkoztatják, mint: Bízzak meg egy ingatlanost, vagy próbálkozzak egyedül? Mik az elvárásaim az új lakással és környékkel kapcsolatban? Mindenki nagyon hálás, ha választ kap a kérdésére. Mégpedig az interneten. Itt jön képbe az egyik leghatékonyabb ügyfélszerző eszköz, a letölthető E-könyv.
    Nem kell regényre asszociálni, elég egy 3 oldalas PDF formátumú, képekkel és ábrákkal megszerkesztett “könyvecske” olyan címmel mondjuk, hogy:

    Az 5 legjobb környék kisgyermekes családoknak Budán

    Mit csinál az anyuka, aki Budára szeretne költözni a családjával? Letölti. Máris megvannak az adatai és küldhetünk neki egy emailt olyan ingatlanokról, amik megfelelhetnek neki.Minden ingatlanirodában kellene legyen egy-két munkatárs, akik hasznos tartalmak előállításával foglalkoznak. Nincs is jobb marketing módszer ennél.

    Megjegyzés: Egy wordpress oldal tökéletesen alkalmas arra, hogy előre megszerkesztett tartalmakat töltsünk fel és létrehozzunk “landing oldalakat” ahonnan le lehet tölteni egy kitöltendő űrlap segítségével. Egy jó beállított online marketing rendszerben a letöltő adatai a hírlevélküldő szoftver megfelelő csoportjába kerülnek, hogy a jövőben is tarthassuk a kapcsolatot és egy lépéssel közelebb kerüljünk az üzlethez.

III. Közösségi Média Marketing

  1. Google+, Google Cégem adatlapok

    Nagyon fontos! Nem feltétlenül fogsz kommunikálni a Google+-on, mert a magyarok szinte csak a Facebookot ismerik. De! Ha jól beállítod az adatlapodat, ( képekkel, elérhetőségekkel, a honlapod linkjével ) akkor biztosan megjelensz a találati listák elején.

  2. Facebook

    Leginkább arra használhatod, hogy meghirdesd a legjobb blogbejegyzéseid és a letölthető tartalmaid és megossz az ingatlanpiaccal kapcsolatos releváns tartalmakat. Maximum álláshirdetésre használhatod még. Lájkolókat gyűjteni ma már felesleges, és a cuki cicás postok ideje is lejárt szerencsére.

  3. Pinterest

    Én mindenképpen használnám. Létrehoznék különböző táblákat kerületenként, ingatlan típusonként stb. Nagyon sok látogatót hozhatnak az egyedi ingatlanokról készült jó képek.

IV. Megfelelő eszközök és szoftverek

  • Egy megfelelő fényképezőgép megfelelő objektívvel kötelező eszköze egy olyan ingatlanirodának, aki fejlődni szeretne. Sőt! Egyéb más fotós kellékek sem ártanak. (derítővászon, állvány, lámpa stb.)
    A minőségi fotókból összeállított hirdetés a lelke az értékesítésnek.ingatlan marketingTörekedj arra, hogy megfelelő fényviszonyok között készítsd el a képeket, ha ez nem lehetséges, akkor használj lámpát. Telefon csak ragyogó napsütésben működhet, akkor sem mindegyik.
  • Mobiltelefon, tablet és laptop.

    Azt, hogy milyen eszközöket kell beszerezned, leginkább az határozza meg, hogy mire szeretnéd használni azokat. Rengeteg hasznos alkalmazás van, amiknek használatával egy ingatlaniroda kitűnhet a többi közül:
    – fotóalkalmazások, mint például: panorámafotó készítő alkalmazás
    – képszerkesztő alkalmazások, amikkel utólag tökéletesíthetők a képek
    – grafikai szoftverek
    – videó vágó alkalmazások
    – projekt menedzser alkalmazások
    – számlázó alkalmazások
    – email küldő alkalmazások
    A legtöbb professzionális alkalmazás az Apple áruházaiban érhető el, ezért én személy szerint úgy gondolom, hogy az eszközök kiválasztásakor érdemes a hosszútávú célokat szem előtt tartani és beruházni az Apple termékeibe.Amint az a fentiekből kiderül, az online siker nagyon összetett és fáradtságos folyamat eredménye. Nem megy egyik napról a másikra, de a következetesség és tervezés meghozza gyümölcsét.Inbound Marketing Tanácsadóként szívesen segítek elindulni ezen az úton neked is.
    Összeállítottam egy alap csomagot, melyet pár hónap intenzív munkával közösen végrehajthatunk és garantáltan megsokszorozzuk az irodád forgalmát. Az egyik legfontosabb befektetésed a marketingedbe fektetett energia lesz.

    Ingatlan marketing ajánlat
    Kérj INGYENES konzultációt és nézzük meg, hogyan tudunk együttműködni!

    Konzultációt kérek

Comments are closed.

Oszd meg, ha tetszett!