Online Marketing: Mit szervezhetsz ki és mit tarts házon belül 2. rész

Az online marketing főbb területei a kiszervezhetőség szempontjából

 

SEO

Az internetezés 90%-a a kereséssel kezdődik. Csak a Google-ban 2,3 millió keresés történik percenként. Szóval a SEO a leginkább stratégiai, kulcsfontosságú kérdés. A SEO szakember pedig kulcspozíció. Hogy még bonyolultabb legyen, a SEO az egyik leggyorsabban változó online marketing eszköz, ráadásul az összes többi területtel is összefügg. Ezek után kiszerveznéd?

Ahhoz, hogy próbáljunk valami épkézláb választ adni, először is tisztázzuk magát a kifejezést:

A keresőoptimalizálás nem más, mint a weboldalak, online tartalmak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítása. Tehát a fizetett hirdetések nem tartoznak ide. 3 fő részre lehet bontani:

 

  1. technikai SEO – milyen jól lehet indexálni az oldal tartalmait?
  2. On page SEO – a tartalmak különböző kulcsszavakra történő optimalizálása
  3. Off page SEO – külső hivatkozások szerzése, az oldalra mutató linkek számának növelése.

 

Jól látható, hogy a keresőoptimalizálás a teljes online marketing folyamatban kiemelt helyet kell kapjon a weboldal tervezésétől/átalakításától kezdve, a tartalom marketingen keresztül, a közösségi marketing és online PR tevékenységig bezárólag. Ha csak egy online marketingest (T-szintű online marketinges) veszel fel a céghez, a SEO-hoz mindenképp jól kell értsen, és elvárás, hogy napra készen tartsa a tudását. Ameddig ez nem megoldható, addig egy külsős SEO tanácsadó, vagy egy INBOUND MARKETING tanácsadó megbízását javasolom.

 

Social media és PR

A közösségi médián belüli kommunikációnak az lenne a lényege, hogy két- vagy többoldalú legyen, tehát közösségi.

A legjobb közösségi média fiókokat házon belül üzemeltetik. Egy jó közösségi média menedzsernek az a dolga, hogy megszemélyesítse a szervezetet és közvetlenebbül kommunikáljon, mint ahogy azt egy külsős ügynökség valaha is tudná.

Technikailag persze kiszervezhető, több ügynökség is kínál ilyen szolgáltatást, de én személy szerint nem hiszek ebben. Pont a lényegétől fosztják meg a közösségi kommunikációt. Ha külsős szakértőre van szükséged, inkább bízz meg egy tanácsadót, aki segít a közösségi stratégiát megtervezni és megmutatja a social media menedzsernek, hogy mit, mikor, hol, kinek és hogyan érdemes kommunikálni. Kevés lehangolóbb dolog van, mint mikor szánalmasan rossz egy cég közösségi kommunikációja.

 

Tartalom marketing

Az egyik, ha nem a leghatékonyabb marketing módszer, Magyarországon mégis gyerekcipőben jár még. Igazán jó content marketing ügynökségről itthon nem tudok sajnos. Ha te igen, nagyon hálás lennék ha ajánlanád őket emailben, mert szívesen kötnék velük egy partneri együttműködést.

Ha jól akarod művelni, akkor megbízol egy INBOUND MARKETING ügynökséget, vagy tanácsadót, például engem, hogy segítsenek összeállítani egy rövid-, közép- és hosszútávú tartalom stratégiát és szervezzék meg a tartalomgyártást, valamint a megosztás módját. Mivel ez a terület jelentősen összefügg a SEO-val (a tartalmakat is keresőoptimalizálni kell), ezért célszerű a kettőt együtt kezelni. Jó módszernek tartom, ha egy olyan belső marketinges munkatárs foglalkozik a tartalmakkal, aki ért a tartalom SEO-hoz  is, van írói, újságírói, blogger tapasztalata és a közösségi felületeket is magabiztosan kezeli.

Egy tanácsadó segítségével csodákra lehet képes. Csak abban az esetben próbálkoznék a kiszervezéssel, ha találnék egy olyan ügynökséget, aki kimondottan tartalommarketinggel foglalkoznak és szoros kapcsolatot tudnak tartani a céged iparági szakértőjével, azaz veled.

 

PPC kampányok

Egyértelműen kiszervezhető és érdemes is megtenni. Ahogy említettem már kiváló cégek vannak itthon is. Olyat érdemes keresni, akik lehetőleg csak ezzel foglalkoznak, rendelkeznek a Google minősítésével és nem csak az Adwordst ismerik, hanem az Instagrammot, Linkedint, Twittert, Youtube-ot és Snapchat-et is.

 

Következtetés:

Nincsen általános szabály, de vannak területek, melyeket csak az iparágat és a célpiacot legjobban ismerő belső marketinges csapat tud eredményesen kezelni.

 

Konzultációt kérek

 

 

Comments are closed.

Oszd meg, ha tetszett!